preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Antun Klasinc" Lasinja

Login

Popis udžbenika

Zaštitite svoje dijete

« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Knjižnica on-line

Anketa (mala)
Jeste li se odmorili na zimskim praznicima?




Vremenik provjera

Raspored zvona

vijesti
Napredne 'Internet of Things' tehnologije u hrvatskim školama
VALENTINA BLAŠKOVIĆ / datum: 21. 10. 2017. 11:49

Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) pokreće novi projekt: Napredne ‘Internet of Things’ tehnologije u hrvatskim školama. U projekt su uključene 70 škola i drugih ustanova koje rade s djecom osnovnoškolske dobi i 30 koje rade s djecom srednjoškolske dobi. 

Unatoč velikom broju prijavljenih škola naša škola je izabrana te nakon Croatian Makers Lige i mBotova, STEM revolucije i ProMikro projekta nastavljamo suradnju sa IRIM-om. Ovaj put IRIM nam donira naprednu IoT opremu (Arduino IoT MKR1000 s dodatnim senzorima) i organizira edukaciju za mentore u projektu. Za našu školu mentorica će biti učiteljica informatike Valentina Blašković.

Planirano trajanje projekta je u školskoj godini 2017./2018. Oprema koju naša škola dobije ostaje u našem vlasništvu ako sudjelujemo na aktivnostima projekta. Tokom godine otvorit će se dva pojedinačna natječaja za sudionike projekta. Natječaji omogućuju učenicama i učenicima razvijanje novih, kreativnih rješenja na temu natječaja. Osim natječaja krajem iduće školske godine organizirat će se veliki kolaboracijski projekt na kojima sve ustanove trebaju sudjelovati.

HVALA IRIM TIMU i veselimo se novim izazovima i zadacima!


[OPŠIRNIJE]



ProMikro - opremanje osnovnih škola mikroračunalima
VALENTINA BLAŠKOVIĆ / datum: 13. 10. 2017. 22:15

CARNet, Institut za Razvoj i Inovativnost Mladih - IRIM i Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavili su veliki projekt ProMikro kojemu je cilj uvođenje digitalne pismenosti u različite nastavne predmete i izvannastavne aktivnosti uporabom mikroračunala.

Uvođenje programiranja na mikroračunalima u osnovne škole u Hrvatskoj hvalevrijedna je inicijativa Instituta za razvoj i inovativnost mladih i gospodina Nenada Bakića osobno i ona se odlično uklopila u program Vlade STEM Hrvatska. Uvođenje mogućnosti rada na mikroračunalima za sve učenike 6. razreda ima za cilj razvoj digitalnih kompetencija učenika, poticanje kreativnosti i inovativnosti te interdisciplinarnog pristupa u korištenju informacijskih tehnologija. Projekt doprinosi digitalnoj transformaciji škola i podiže razinu njezine digitalne zrelosti, a u konačnici pridonosi cilju izgradnje škola za život, a ne ocjenu. 

Sudjelovanje u projektu ProMikro omogućit će se edukacija učitelja od strane IRIM-a, a škole će samostalno odlučivati o načinima uporabe mikroračunala u nastavi. Edukacije učitelja prijavljenih škola održat će se početkom listopada na različitim lokacijama, a za sudjelovanje nije potrebno predznanje o programiranju mikroračunala. Uz edukaciju, svim učiteljima osiguravaju se micro:bit računala na trajno korištenje. Sudjelovanje škola je dobrovoljno, a naša škola uključila je i naše učenike 6. razreda s mentoricom i učiteljicom Informatike Valentinom Blašković.


[OPŠIRNIJE]



STEM revolucija
Valentina Blašković / datum: 17. 2. 2017. 14:11

U siječnju 2017. pokrenuta je crowdfunding kampanja STEM revolucija za masovno uvođenje BBC micro:bit tehnologije u hrvatske škole. Cilj kampanje je reforma školstva u praksi, u STEM području, tako da svako dijete dobije primjerak najmodernije tehnologije i pripadajuću edukaciju. Hakiranjem sustava iz 19. stoljeća prečicom u 21.!

BBC micro:bit je uzbudljiva nova tehnologija koju su razvili BBC, Microsoft i drugi partneri upravo s ciljem masovne uključenosti u osnovnim školama, ne samo u STEM području, nego i u dizajnu, umjetnosti i ostalim predmetima.

Radi se o tehnologiji izrazito malih ulaznih barijera za koju je već razvijen bogati edukacijski sadržaj. Iznimno jednostavan i pristupačan način korištenja i mogućnost bežičnog spajanja, te velik broj senzora omogućuju korištenje na razne načine u školama, uključujući i standardne predmete kurikuluma kao što su kemija, biologija, matematika, glazbeni i likovni odgoj i informatika. Primjenjiv na svim razinama obrazovanja, te se može koristiti u osnovnim školama, na fakultetu, na izvannastavnim aktivnostima, kao i u srednjoj školi. Jednostavnost i svestranost ovog uređaja čine ga laganim i zabavnim polazištem djece za ulazak u digitalni svijet, ali isto tako može biti moćan alat za iskusne programere, dizajnere, umjetnike, znanstvenike i inženjere.

Ovim projektom stvara se aktivna zajednica nastavnika, kojoj su se prodružili učenici naše škole s učiteljicom Informatike Valentinom Blašković. Naš paketić sa 20 micro:bit kompleta je stigao, te od sljedećeg tjedna krećemo s istraživanje!

HVALA IRIM CROATIAN MAKERS TIMU!

  


[OPŠIRNIJE]



ČITAMO MI, U OBITELJI SVI
Valentina Blašković / datum: 1. 2. 2017. 18:57

  

Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja  poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničar/ka koji/a  stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem R. Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama.  Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Učiteljica trećeg razreda, Danijela Špehar, i njeni trećaši, u suradnji s knjižničarkom Viktorijom Tomšić, odabrali su osam knjiga: Romea i Julio, Borovnica, Iskra, Kokos u svemiru, Umni izazovi, Kako pomoći klincima da si sami pomognu, Plamenko u lovu na mamute i Divovi; po jednu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština). 

Projekt smo započeli 3. veljače kada je naša Melani, slučajnim odabirom, izabrana da prva svojoj kući ponese ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alinea, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.


[OPŠIRNIJE]



Naša škola ušla je u projekt Croatian Makers lige
Valentina Blašković / datum: 20. 9. 2016. 08:45

Što je Croatian Makers liga?

Croatian Makers liga je dio projekta Croatian Makers koji je 2014. godine pokrenuo Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM).
Cilj Lige je omogućiti široko uključivanje robotike, automatike i programiranja u edukaciju u osnovnoškolskom uzrastu. Svi sudionici dobit će potrebne robote na posudbu, odnosno u trajno vlasništvo.

Platforma na kojoj se odvija liga je edukacijski robot mBot (Bluetooth verzija) koja nudi vrlo jednostavan ulazak u svijet robotike, ali omogućava i naprednije korištenje.

Natjecanje je podijeljeno u dvije kategorije: 1.-5. i 6.- 8. razred osnovne škole. Natjecanja će se odvijati otprilike jednom mjesečno, a prve discipline biti će praćenje crte, pronalaženje izgubljenog prijatelja i izbjegavanje prepreka.

Kako ćete dobiti svoje mBotove?

Sudjelovanjem u Ligi svaki sudionik zadužuje svoje mBotove s kojim se druži kroz cijelu natjecateljsku sezonu. U natjecateljskoj sezoni planirano je održavanje 5 kola, a sudjelovanje je obavezno na barem 4 kola za sve prijavljene. Svi sudionici koji sudjeluju u barem 4 kola, na kraju natjecanja dobivaju mBotove u trajno vlasništvo!

Kako je organizirano natjecanje?

Svi sudionici će biti podijeljeni u regionalne grupe i natjecanja će biti organizirana u regionalnim centarima diljem Hrvatske. Dio natjecanja održati će se online iz prostora sudionika natjecanja. Cilj je da svi sudionici iz cijele Hrvatske mogli u jednom poslijepodnevu u toku radnog tjedna odraditi sudjelovanje.

Pri tome je inicijalni plan dva ili tri kola održati fizičkim dolaskom u centar, a ostatak kola video linkom ili video dokumentacijom- sudionici sudjelovanje mogu obaviti iz svojih škola ili centara.

Valentina Blašković, učiteljica Informatike
 


[OPŠIRNIJE]



Code Club u našoj školi
Valentina Blašković / datum: 19. 9. 2016. 14:26

U Osnovnoj školi "Antun Klasinc" osnovan je Code Club za učenike 4. razreda koji je formiran pod vodstvom učiteljice informatike Valentine Blašković. 

Code Club je svjetska mreža besplatnih volonterskih klubova programiranja za djecu. Nastala je u Ujedinjenom Kraljevstvu jer je uočena potreba za podizanjem znanja u području rješavanja problema i kreativnog razmišljanja, a s ciljem da djeci pobudi ljubav prema programiranju. Djeca, uz pomoć, volontera/edukatora prolaze kroz kurikulum pripremljenih projekata iz programiranja i izrađuju animacije, igre i web stranice. Misija Code Club-a je dati svakom djetetu vještine, samopouzdanje i mogućnost oblikovati svijet te im pokazati transformacijsku moć programiranja. Radionice će se održavaju jednom tjedno kroz školsku godinu, a pokrivaju projekte u Scratch-u, HTML-u & CSS-u i Python-u. 

U želji za stvaranjem platforme za Code Club Hrvatska i pokretanjem radionica prema Code Club programu u gradovima širom Hrvatske i omogućavanje svoj djeci, bez obzira na lokaciju i financijska sredstva mogućnost učenja programiranja, jedan takav Club osnovan je i unutar naše škole kako bi i naši učenici doživjeli čar programiranja.


[OPŠIRNIJE]



Dabar – međunarodno online natjecanje
Valentina Blašković / datum: 19. 9. 2016. 11:20

Osnovna škola "Antun Klasinc" Lasinja uključila se u međunarodnu inicijativu Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Sudjelovanjem u njoj želimo učenicima pokazati da računalo nije samo igračka za društvene mreže ili gledanje filmova nego izvor zanimljivih logičkih zadataka koji učenje i razvoj računalnog razmišljanja čine zanimljivijim i dinamičnijim.

Dabar je osmišljen kako bi se djeci omogućilo jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja.

Natjecanje je započelo 2004. u Litvi sa 779 učenika, a 2015. uključivalo je 55 zemalja te više od 1.000.000 sudionika. Primjerice te godine je u Litvi sudjelovalo 24 709 učenika, u Austriji 17 641, u Južnoafričkoj Republici 28 543, Sloveniji 24 158, Tajvanu 27 864 te u Francuskoj čak 344 976 učenika.

Dabar uključuje niz predavanja i radionica za učenike i učitelje tijekom cijele godine te međunarodno online natjecanje u studenom svake godine. Originalan naziv je Bebras, što u prijevodu znači dabar.

Dabar se izvrsno nadovezuje na kurikularnu reformu u kojoj se potiče razvoj računalnog razmišljanja od prvog razreda osnovne škole kroz rješavanje primjerenih problemskih i logičkih zadataka, stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema te programiranje čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.

U našoj školi u ovom projektu sudjelovat će učenici 6. i 8. razreda pod vodstvom učiteljice informatike Valentine Blašković. Probno natjecanje održat će se 28. rujna 2016., a međunarodno natjecanje u Tjednu Dabra 9. studenog 2016. godine.

Našim učenicima želimo puno uspjeha i zabave u riješavanju zadataka!

 


[OPŠIRNIJE]



RSS


Projekti



preskoči na navigaciju